Tönsberg 4-dagars

Tävlingarna i Norge börjades med ett backtempo på 800 meter, där den brantaste delen var 20% så den kändes om man säger så! Kom 6a iaf med inte några stora tidsdifferanser alls.
På fredagen så var det dags för ett 10mil långt linjelopp, som dessutom skulle köras med herr juniorerna.
Starten gick och klungan kändes långt ifrån stabil om man säger så, det var bara en tidsfråga tills det skulle ske en vurpa kändes det som och mycket riktigt på andra varvet blev det en rätt så rejäl vurpa. Jag hann precis väja undan så jag hamnade i diket men kom ikapp klungan igen efter nån km.
På tredje varvet vurpade dom igen, denna gången uppför fick köra ut i gruset och slira lite så det hann bli en lucka som bara växte sig större och större. Hamnade med killgrupp som hade bestämt sig för att de inte skulle hålla nån fart alls så efter ett tag så körde jag ifrån dom, blev ikappkörd av några tjejer och vi körde ihop till målet och hör och häpna men jag vann spurten(!) och blev 4a på etappen.
Sen blev det lördag och 125km linje stod på schemat även detta med herrjunisarna.
Lyckades hänga med i 67km, sen kan jag meddela att jag stod i princip still och fick köra själv i 4,5mil blev ikappkörd av Sara och Johanna när det var 1mil kvar, kändes aningen segt eftersom det var så lite kvar!
Men även denna gången lyckades jag med en bra spurt 2a i spurten och 3a på etappen.
Igår var det ett 12km tempo, finns egentligen inte så mycket att säga om det. Sega ben, men försökte hålla så bra flyt som möjligt blev 4a på etappen 2sek från pallen. Och 4a totalt lååååååångt ifrån pallen(;
Vissa saker jag är nöjd med denna helgen och vissa saker som kunde gått bättre med på det stora hela får jag väll vara nöjd!
Tack för resesällskapet Malin(:


Kommentarer
Malin

Tack själv!

2010-08-09 @ 23:12:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0