Slaktad, stekt, grillad, friterad och hyvlad

Ja välj själva, men ni kanske fattar innebörden:P

Det har alltså varit tre rätt hårda lopp nere i Holland! Det börjades med ett tempo på 7km, ja hör och häpna jag startade 21.15:O solen hade ju gått ner då..
Det blåste en hel del och mycket kastvindar, vilket kan bli lite läskigt med dischjul men det var bra att köra, och jag tyckte att det gick bra men tyvärr så tabbade jag mig helt sista kurvan, då jag inte tänkte på att det var rak motvind på upploppet så kom ut med alldeles för tung växel! Men det blev en 68 plats Det kanske inte låter som om det är så mkt att hurra för men vi var ju ändå 172 stycken. Så med mina mått mätt är de faktiskt bra(:

På fredagen startade vi halv 7 på kvällen, så under dagen blev det inte många knop gjorda. Men till lunch får vi höra att det blir en överaskning, det blev många gissningar men de flesta trodde jordgubbar, men jag la till en gissning på sill.
Gissa vem som hade rätt!?(; jag såklart! fast tyvärr så var det inte så många av oss som var jättestora fan av sill:P

Sen var de tillbaka till hotellrummet i några timmar och Jessica ska förklara för Johanna hur det kommer kännas under loppet " tänk dig att någon kommer stå med en osthyvel och hyvlar bort dina skinkor" Haha de va verkligen det bästa hon kunde komma på!
Och det var dags att rulla till start och ja det var lagom kaos i startfållan.. Men starten gick och de första 25km hade 47km/h i snitt!! och då kom kantvinden Det var bara att säga hejdå till huvudklungan! och hamnar i andra gruppen, som är mer än dubbelt så stor som svenska klungan och kör väldigt mkt snabbare än vad vi gör i Sverige! Det är helt sinnes jag menar andra klungan! Jag kommer in i på 98de plats.
Sen vid middagen så var jag helt slut, och jag som i vanliga fall är värsta matvraket. Hade stora problem med att äta kycklingen bara växte i munnen ju mer jag tuggade, men jag försökte äta så mkt som möjligt för jag visste ju att det skulle behövas! Sen kom överaskning nr två jordgubbar:D det gick lite lättare att få ner iaf(:
Efter maten var det snabbt ner i sängen för då var klockan efter 12.

Start klockan 12 igår och vi skulle köra ca135km efter 28km kommer kantvinden igen samma procedur igen och jag hamnar i andra gruppen och får slita mig i mål. Kommer 105 på etappen och slutade som 81:a totalt, mitt mål var topp 90 så jag får vara nöjd(:
Sen börjades resan hem och ja jag har sovit mig igenom mesta del av resan(:


En skapligt nervös tjej!


Kommentarer
johanna! ;D

du glömde plockad!! :D

2009-06-22 @ 13:05:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0