Pinse cup

Helgen har ju som sagt spenderats i Danmark, med tre hårda linje etapper i värmen.
I Lördags så var det en bana med tre backar man väll säga, det går rätt lungt till en början men med en del attacker.
Efter sista backen så blir det kantvindskörning så fältet spricker upp och vid varvningen så kommer Madde iväg med några stycken. Så det blir till att försöka göra så att klungan lugnar ner sig, vilket vi lyckas med och maddes grupp håller in till mål och hon spurtar till sig en tredjeplats(: Jag försöker med en attack sista kilometern men det håller inte så kom rätt långt ner i klungan.

Söndagen var det dags för den längsta etappen för helgen på en relativt platt bana(: Det blir en del attacker och sånt även den här dagen men inget som håller in till mål. Återigen inte långt upp i spurten.
Men måste säga att Kajsa och Tilina körde riktigt bra!

Igår så var det den sista etappen på den hårdaste banan för helgen! Det går väldigt lungt fram tills den jobbigaste backen då det spricker upp en del i fältet. ( det var en tyska som hade gått iväg bara för att hon hänka på herrkaravanen när de körde förbi oss ganska iriterande!) Men klungan samlar sig efter varvning, eftersom danskorna och tyskorna inte var sugna på att köra alls så gick alla svenskor ihop för att få upp farten på tävlingen och för att vi skulle kunna komma ikapp tyskan. Så vi attackerar och kontrar på varandra, jag och Larsson kom iväg i utbrytning ett tag. Men klungan kom ikapp en liten bit efter backen (men då var den betydligt mindre) så det var bara att gå in på hjul och vila en liten stund innan man var tvungen att hjälpa till igen. Danskorna låg fortfarande bara på hjul så vi fick köra på för att komma ikapp tyskan vilket dem lyckas med efter backen. Men då hade jag redan bränt alla mina krafter så jag fick släppa i backen sista gången och hamnar i en liten grupp på fyra pers, vi jobbar på och kommer nästan ikapp klungan igen innan spurten. Spurtar in som trea i min grupp inte sist iaf(; och slutar på 14de plats på etappen och 13de totalt(:
Madde kom 3a totalt!

Nej nu är det dags att jag tar tag i mitt liv och lär mig spurta!



Kommentarer
Förloraren i spurten...

Vad nöjd man kan vara över att ha slagit en junior och klubbkamrat!;)

Men tack för draghjälpen! Du körde grymt bra i helgen om du frågar mig!

2009-06-02 @ 15:23:52
URL: http://www.teammalmal.com
Madde

Håller med Malin fullständigt, du har kört kanonbra i helgen. Du är grym :)

2009-06-03 @ 09:44:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0