Östgötaloppet

Ja idag var ju då tävlingspremiären för iår:D det känns skönt att vara igång med tävlingarna nu, det har varit mycket efterlängtat!
Starten var 08:30 och ja det var ju inte jättevarmt om man säger så, men är det tävling så är det! och då är det kortbyxor som gäller.. Så det var ju bara att smörja in benen med ganska mycket liniment:P
Men tillbaks till tävlingen vi körde ju tillsammans med herrjuniorerna och vi körde 86km ett långt varv på typ 40 km och 7st lite kortare varv. Och ja en femteplats blev det och jag är nöjd(: Jag tycker att det var ett hårt lopp juniorerna hade bestämt sig för att köra lite fort, men vi lyckades komma loss med 7 tjejer som höll ett tag sedan så kom Harring ikapp och vi var 3st som hängde på där. Det var väll kanske lite överambitiöst av mig:P men det kändes förvånansvärt bra på det långa varvet. Det var först när vi kom in på småvarven som jag började känna mig sliten, men jag kämpade på sen så sprack det upp så jag hamnade lite efter in en liten grupp. Så det blev ju en femteplats tillslut som sagt..
Grattis till Madde som kom trea(:
Nu är jag trött, och ska äta glass..
Pussheej



Kommentarer
Johanna

Najsnajs, om du kommer hit kan du få en kaka och njuta av solen på balkongen ;) Fast idag blåser det så mkt att jag skippade balkongbiten. Har varit huslig istället, städat, tvättat, diskat & nu bakarn jag kakor... VV kakor, så de är bara 2 points per kaka, inte dåligt! Goda är de med ;) Hoppas du har det toppen, pussar!

2009-04-19 @ 13:40:21
URL: http://jsan8.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0