trevlig helg och första nätterna på jobbet

Ja det började ju i fredags att Jen och hennes föräldrar plockade upp mig för att dem skulle släppa av oss på liseberg.(:
Det var en mkt trevlig dag trots att vi inte åkte så mkt eller vi åkte alla roliga en gång (flume ride åkte vi två ggr). 
Vi pratade och skrattade mkt och spanade en del.(;
Sen ser vi att man får låna en sån där jättebra skillad kamera.(: (För att de sponsrade Rix Fm semster som sände live där ifrån). så den fick vi låna en timma och roa oss med. Det är mkt roligare att kort med en sådan bra kamera men vi hade jättedålig fantasi:P.
Sen när vi gick tillbaka fick vi en skiva med alla korten på.(: Sen stod vi där ett tag och latcha med kameran som satt i datorn (Mac), för den hade en massa olika effekter askul! Vi fick en sån bild utskriven (snålt att vi inte kunde få varsin:P)

Sen så upptäcker vi att nu måste vi gå för att vi ska hinna med bussen hem. Oj va vi stressa för att hinna, det typ bara rann svett om mig (liten överdrivt men varm var jag definitivt). Det var en bit att gå och vi gick så fort vi kunde! Vi hade ännu inte hämtat ut biljetterna, vilket gjorde det hela ännu mer stressande. Vi kom till terminalen när det var 8min kvar, och vi hittar inte där man ska hämta ut biljetterna. Vi var tvugna att fråga och vända om för vi hade gått förbi. när vi väl kommer dit så ser vi med förtvivlan att det va kö! Varma, jättestressade och bara 5min kvar, det blir äntligen våran tur vi får våra biljetter  och vi ska allra längst bort med bara 2min kvar så det är bara att börja springa. Shit vilken lättnad det var när vi kom fram och inser att vi har hunnit det är 1 minut kvar tills bussen ska gå. Vi kliver in i bussen jättevarma men nu har i iaf stressen släppt och vi är mest lättade. Bussen startar och det tar inte ens två minuter innan vi somnar, och vi vaknar inte föräns några minnuter innan vi ska gå av bussen.(:

Sen när vi kommer hem så är det bara att slänga sig i duschen och byta om, för vi skulle över till grannarna och grilla.(: Det var en mkt trevlig kväll. Som slutar med att jag, Jenny och Johanna betsämmer oss för att gå ner till pluto och festa, Johanna vill ha med Niklas som ringer till en kompis och då får vi veta att det är 23års åldersgräns och att dansgolvet var stängt så då var det ingen idé att gå dit. Det var synd för jag var sugen på att gå ner dit och det händer verkligen inte ofta!

Lördag gör vi inte så mkt, vi går upp ganska sent och äter frukost. Sen bär det ut på ett träningspass för mig väldigt jobbigt! Jenny satt bakom i bilen det kan inte vart så kul för henne!
Under dagen gör vi nästan ingenting bara tar det väldigt lungt och kollar på tv/film.(:
Under natten så körde jag min första natt själv på jobbet och Jenny följde med som sällskap (väldigt snällt av henne). Det gick väldigt bra förutom att jag fick i budmeddelandet vet att jag skulle ta bort vissa lappar och sätta dit nya på några ställen, det var väll här det strulade till sig lite. Vi hittade inte gatorna!:0 haha Vi letade och till sist gav vi upp, så vi var på väg hem igen då vi ser en sån här informationsskylt som visar gator (då var vi nästan inne i Ulricehamn igen) så det var bara att vända, och då löste det sig(: haha

Söndag gjorde vi abslolut ingenting sov länge, åt frukost och sen spenderade vi hela dagen åt att kolla på film,(: det blev verkligen ett filmmaraton! haha men det var kul och trevligt. eller det blev film blandat med en massa prat.(:
Sen på natten så blev det till att gå upp igen, vi fick vänta en hel halvtimma på att Falköpings tidiningen skulle komma"/ sen så fick vi börja dela ut tidningarna och idag så var det ingen gata som vi inte hitta för vi skulle varken ta bort eller sätta dit någon lapp.(: Imorn kommer UT så då blir det många fler tidningar att dela ut får se hur det går men hoppas att det går bra!

hoppas att alla har haft en lika trevlig helg som jag har haft(:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0