I hit the wall, big time!

Hej mina vänner!
.
Igår var tävlingspremiären, tidig uppstigning och äta den obligatoriska grötfrukosten. Sen gick bilen mot Åstorp!
.
Väl framme var det de vanliga rutinerna hämta nummerlappar, pumpa hjulen, hälsa på alla man inte träffat på evigheter, bli svinnervös! Sen var det uppställning i startledet, tävlingen började ganska lugnt men på andra varvet ökades farten lite i backen och kantvinden kom så vi blir en liten grupp som kör ihop i täten. Det kändes fint fram tills femte varvningen då en av danskorna gör en liten fartökning. Jag ställde mig upp och ska gå med men det var som att köra rakt in i en vägg alla krafter tog slut på en gång. Körde ett och ett halvt varv själv innan jag blev ikappkörd av en av d-junisarna, hon blev min räddning!
En 6e plats i mål och halvt död! Med tanke på mina förberedelser är jag nöjd trots väggen!
.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0