Tjeckien, Gracia-Orlova

Nu tänkte jag berätta lite om tävlingarna nere i Tjeckien, bättre sent än aldrig eller?
.
De två första dagarna har jag ju redan skrivit lite om så jag hoppar över dom.
Den tredje dagen var också den längsta på 123km, jag var sjukligt nervös innan start för att jag visste att backen vi avslutade med dagen innan skulle komma efter ca 2mil. Eftersom den inte gick så bra dagen innan undrade jag hur det skulle gå. Det gick bättre den här dagen och jag såg en liten grupp när jag kom upp för backen, så det var bara köra på utför för att komma ikapp vilket jag lyckades med. De andra stigningarna gick mycket lättare än den första och jag är glad över att jag överlevde mördaretappen!
.
På lördagen var det dags för tempo och jag hade sett fram emot det, men det gick så sjukt brutalt dåligt knappt värt att nämna! Mina ben hade inget att trycka med!
.
Sista etappen var det återigen en 10milare på schemat, denna gången på en varvbana.
När jag stod på startlinjen hade jag ganska mycket respekt för banan då det regnade och den var lite knixig, jag hade även fått för mig att den skulle vara hårdare än vad den var. När starten väl gick så släppte det och benen kändes mycket bättre än dagen innan, så det gick faktiskt ganska bra fram tills varvningen till 5de varvet då jag fick punka. Det var i ett skede då klungan sprack upp och den kurviga delen av banan så service bilen var ganska långt borta! Men jag hann få ett hjul lagom tills nästa grupp kom..
.
Det stora målet var faktiskt att ta sig igenom hela loppet, då det är ett väldigt hårt lopp! Det lyckades jag med, så på det stora hela får jag faktiskt vara väldigt nöjd även om vissa saker kunde ha varit bättre!
Jag har dessutom lärt mig väldigt mycket och man kan mer än vad man tror!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0