Östgötaloppet

Igår så var det dags för sverigepremiären, start 08.30 (lite väl tidigt om du frågar mig;) och det var 85km som skulle köras först ett långt varv på 40km för att sedan komma in och köra 7st småvarv på 6,5m.
Det stora varvet kändes bra, det tog nån km innan jag kom in i klungkörningen bara. Sedan när det var dags för småvarven visste jag att det var väldigt viktigt att komma långt fram, lyckades dock inte ta mig tillräckligt långt fram för klungan sprack upp. Jag hamnade i gruppen som körde om 3de platsen och jag kände mig fortfarande stark, men när det var två varv kvar så kroknade jag väldigt mycket. Dom körde ikapp mig bakifrån och jag slutade på 11de placering. Ingen placering jag kan vara nöjd med, men för att vara premiär så kändes det ändå bättre än vad det brukar så det får man väl vara nöjd med!
.
Detta loppet gjorde så att jag kommer få försvara Sveriges färger i Tjeckien nästa vecka:D Vilket jag är väldigt glad över!!
.


Kommentarer
Anonym

Bra jobbat, grattis till tjeckien-biljetten!

2011-04-19 @ 09:29:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0