U6dagars

Vi åkte ju som sagt till tidaholm i lördags förra veckan, men började inte tävla förrän i måndags.
Då det var en prolog som skulle köras alltså 3,2 km. Prolog har aldrig varit min grej men jag hade som mål att toppa förra årets placering som var en 15de placering och det gjorde jag med besked en 5de plats och jag blev väldigt förvånad och sjukt nöjd! Alla tjejerna körde bra och vi tog ledningen i lagtävlingen:D

I tisdags var det veckans längsta etapp som gällde 77km inte jätte långt men ändå veckans längsta.
Det startade ganska lugnt men det var väll några som kände lite på backen och höjde farten en hel del, men jag satt med fint utan problem. Sen när vi har kört nästan ett varv får jag order om att när vi svänger och börjar köra mot backen igen så skulle jag attackera. Sagt och gjort och jag får mig två tjejer och vi börjar snabbt att samarbeta och får hela tiden tider om att klungan tappar mer och mer. Så vi kör på och håller hela vägen in till mål!:D men tyvärr så var jag så sjukt väggad så jag orkade inte hänga på när den avgörande attacken kommer så jag tappade tyvärr 24sek på hon som vann"/ Men sjukt nöjd med min 3de plats vilket bedtydde att jag klättrade upp på 3de platsen även i totalen.
Ett stort tack först till Maria som lotsade mig upp genom klungan så att jag skulle ha bästa position efter kurvan!
Men framför allt till alla svanesundstjejer som gjorde allt för att min grupp skulle kunna komma iväg:D

Onsdagen kom och det var dags för Ekedalen ett väldigt kort lopp på 45km men jobbig ändå tack vare den utslagsgivande backen. Men jag satt med fint i backen och kunde avancera i backen. Tyvärr så vurpar min Tjofsan (Kajsa) och Malin efter bara 5km Kajsa var tvungen att bryta men det gick ganska bra ändå med tanke på att hon åkte i med ansiktet först i stort sett. Malin kom upp igen men tyvärr aldrig till klungan.
Denna dagen var en mkt orolig dag i våran klunga och det skedde en del vurpor vilket gör att jag fegar ur lite, men tycker ändå att jag kunde hålla mig högt upp hela tiden men tyvärr så tappar jag det i sista kurvan då jag får bromsa en hel del men kommer in på 23plats dock så blev det en lucka på 6 sek.

Torsdag = gp dagen ojoj då var det mycket nerver som spökade innan loppet speciellt med tanke på att de hade sagt att det skulle spöregna. Men regnet höll sig borta och det gick faktiskt bra, första gången i världshistorien som det kändes bra på det gp:t. Jag låg långt fram tills de sista två varven då jag kom alldeles för långt bak och det slutade med 33plats.

Fredag och den väntade grusetappen kom. Åh vad jag tycker att den är rolig! Där kommer mina gamla mtbinstinkter in igen och det är bara att gasa(: Och jag fick även träna på att åka upp i karavan och ta service, det gick förvånansvärt fort att komma upp till klungan igen mkt tack vare mina teammates som höll nere farten.
När jag kom i mål var jag dock ganska förbannad på alla dessa holländare som håller på att knuffas i klungan framför allt inför spurten! Och ja jag måste lära mig att knuffas tillbaka.

Lördag och tempot var äntligen här, startade inte förrän 16.41 så fick gå och ladda hela dagen.
Men det kändes ganska lovande för benen hade känts bra hela veckan så det var bara att hoppas på att man skulle få in bra flyt från början. Och det fick jag så det vara att trycka på det fanns inget att spara på där inte!
Så kom 3a på både etappen och totalt:D tyvärr bara en tiondel till andraplatsen så de var väldigt surt men jag är sjukt nöjd ändå! Och vi vann lagtävlingen också tack vare att alla tjejer var så duktiga.
Men det bästa av allt var att jag helt klart hade den störtsa fancluben på plats så tack för att ni kom allihop!:)

Sen åkte jag med Jenny hem till Skara(: där det blev filmkväll och jag och Jenny lyckades få hela killgänget där att se på The Holiday med oss ganska bra jobbat tycker jag! Men ryktas om att de tyckte att det var den största skiten de någonsin har sett men  det tror inte jag så fokuserat som de kollade på filmen;)
Och igår så var vi först och träffade Sara och grattade henne för att hon fyllde 20 i fredags(: mycket trevligt och jag fick äntligen se hur dem bor!
Sen på kvällen skulle vi ha gått på bio men med lite olyckliga incidenter så kom vi aldrig dit"/ 
Men nu är jag iaf hemma i Ulricehamn igen.

Bilder från veckan kommer senare idag.



Kommentarer
Ann

Det är vi som ska tacka, jättekul att se på bra "liveidrott". Men framför allt fantastiskt roligt att det går så bra för dig och laget

Stort GRATTIS till framgången !!

Många kramar från Elsa, Adam, Erik, Lars o Ann

2009-07-13 @ 22:09:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0