Giro di mösseberg och avslutning i svenska cupen

Idag gick starten kl 9, och idag klarade vi oss från regnet!(: det kom inte förrän vi hade gått i mål mycket uppskattat!
Vi började med att köra ett varv på 46km bort mot hornborgarn (alltså delar av mina gamla träningsrundor när jag gick på cykelgymnasiet i Skara) Det va lite småattacker men inget allvarligt, tills Madde stötte och kom iväg med Edit. Det var en del som kämpa för att komma ikapp men vi Svanesundare gjorde vad vi kunde för att inte låta det ske. Sen kom in till Falköping igen och skulle avsluta med 8st småvarv på 5,2 km tror jag. Det blev en del attacker under de varven men vi va ganska snabba med att hämta in dom. Och vi försökte lägga upp så att Sara skulle kunna göra en så bra spurt som möjligt för att hon skulle kunna behålla tröjan, vilket lyckades och hon vann Sverige cupen iår:D Grattis!!
Mitt mål i spurten var att vara före Annica då vi hade samma poäng i totalen (men eftersom hon hade bättre placering så låg hon bättre till) och det klarade jag av så slutade fyra i totalen(: Kom 8a idag med.

Och Jane jag vet att du var frustrerad över att vi körde sakta men det va en del i taktiken;P


Kusinerna


Gustav är så söt!!








Svanesunds GIF<3


Kommentarer
Anonym

Jag vet att det är mycket taktik i cykel som jag inte förstår ett dugg utav, jag kommer förhoppningsvis få lite mer koll med tiden...

men ni körde verkligen RIKTIGT sakta emellanåt!

2009-08-24 @ 12:00:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0