hemma igen!

Ja nu är jag åter hemma från min lilla tur i Tjeckien.. och jag ska försöka sammanfatta det kort!

dag 1
10 mil, backigt och stor klunga. det längsta jag någonsin har tävlat. de gick bra fram tills det var lite mindre än 2mil kvar, efter andra bergspriset. låg alldeles för långt bak när backen drog igång.. men jag hängde med framtills backkrönet då det blev en lucka som inte gick att ta igen så hamna en bit efter med ett par väldigt stumma ben! men annars nöjd!

dag  2
12mil, ännu backigare och fortfarande stor klunga. kan säga så det gick åt HELVETE!!
det börjar med att starten blev flyttad nästan en timma för att två av de största proffslagen hitta inte till start.
Vilket "mamsen" fick höra för hon kör i ett av de lagen..
men iaf vi kommer ca en 10km in i loppet då jag kör i håla så att mitt styre åker ner, jag måste gå ner till service bilen för att fixa detta vilket gick ganska fort. Då återstår bara att jag ska upp till klungan igen och hade kommit en bra bit på vägen hade inte så många bilar kvar i karavanen. PANG och jag får dubbelpunka och hela karavanen försvinner ur min syn. Snabbt byta hjul för att kommma igång igen men klungan är långt borta, så jag blir pacead ett tag men de måste åka tbx upp till klungan och de övriga svenskorna.. När det börjar gå uppför slutar även min framväxel fungera!! jag var rätt glad förövrigt! FAAN så det blev kvast bilen med en trevlig holländska (hon hade tappat pedalen, så hon va inte heller så glad) men vi gjorde det bästa utav situationen eftersom vi skulle sitta i bilen ett bra tag för vi hade bara kört 2,5 mil av 12.

dag 3
inget tävlande för mig så jag fick bli springflicka och hjälpa alla andra inte så kul eftersom jag ville tävla!
först tempo på morgonen som jag såååå gärna hade velat köra!
sedan ett linje på eftermiddagen fick åka bakom i servicebil det va kul men shit vad läskigt! de kör som galningar!
bröt ihop lite på kvällen men det kändes bättre efter ett peptalk med Madde och tjejerna.

dag 4
inget tävlande idag heller såklart..
men jag tränade och då stötte jag på holländskan som jag hade åkt med i bilen andra dagen så jag tränade med henne och hennes lagkompis det var kul(: och så heja vi på de som tävlade.

tjejerna körde väldigt bra och jag hade gärna vart med!!
men grattis till era framgångar!

hade fint!
pusskram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0