Östgötaloppet

Ja nu är tävlingspremiären avklarad(: det är väldigt skönt att säsongen har dratt igång igen!
så idag var det alltså östgötaloppet i linköping. starten var 10 över 9 så det blev till att gå upp tidigt för att äta frukost 3 timmar innan start är ett måste. men det gjorde inget för att för en gångs skull hade jag inga problem med att gå upp på morgonen, vaknade till och innan klockan ringde:O men det var bara för att jag hade en del fjärilar i magen...

kom till tävlingsplatsen typ 1 och 15 innan start, så då blev det till att testa så att cykeln funkade ordentligt.
sen gick starten det gick ganska lugnt de första 5km dock med lite små ryck men inget jätte alvarligt. men sedan rycker jag och jag fick en lucka så det var ju bara att köra på så var loss i lite mer än två mil. sen kom klungan ikapp och då fick jag ju ligga och ta det lite lugnt för att få tbx lite krafter. det var en del ryck hela tiden tycker jag vi i Alriksson körde offensivt. men sen när det var dags för spurt så var det väll inte direkt någon som hade jättebra ben, men vi körde hårt det sista korta varvet för farten fick inte gå ner sådär jätte mkt. så jag drog typ de sista 3km för att de skulle kunna spurta. väääääldigt jobbigt! orkade inte spurta själv så jag fick väll inte nån bra placering precis men jag är nöjd med min insats ändå. för jag kände mig stark så det var kul(:
och nu är tävlingarna i full gång nästa helg har vi landskrona i sikte(:

och Grattis Anna till andraplatsen(:
och Jessica till tredjeplatsen:)

/Carro


Kommentarer
jen

grattis, till att du är nöjd i alla fall :) och till dom andra.. see yaa.. kan väl höras om ikväll?! eller så?
xoxo

2008-04-20 @ 10:22:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0